- Proces vedení účetnictví a daňové evidence je zahájen předáním dokladů v sídle klienta či zpracovatele na základě předávacího protokolu
- Rozřazení účetních dokladů klienta do jednotlivých účetních složek a agend dle věcné a skutkové povahy každého dokumentu
- Zaúčtování každého účetního dokladu/případu do ekonomického software zpracovatele dle účetních zásad a pravidel, jež jsou vždy v souladu s platnou legislativou České republiky
- Konzultace nejasných záležitostí s klientem vedoucí ke správnému naplnění poskytované služby
- Účetní deník
- Hlavní kniha
- Obratová předvaha
- Kniha pohledávek
- Kniha ostatních pohledávek
- Kniha závazků
- Kniha ostatních závazků
- Bankovní kniha
- Kniha pokladních dokladů
- Kniha interních dokladů
- Kniha dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku
- Kniha drobného dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku
- Personalistika a mzdy
- Další pomocné knihy vedené dle konkrétních potřeb klienta
- Měsíční servis
- Čtvrtletní servis
- Roční servis
Práce spojené s přípravou a provedením účetní uzávěrky a následným sestavením účetní závěrky zahrnují:
- Inventarizaci všech rozvahových účtů
- Kontrolu výsledkových účtů
- Vypracování rozvahy a výkazu zisků a ztrát a přílohy k účetní závěrce (ve zjednodušeném či plném rozsahu), případně výkazu cash–flow
- Zjištění hospodářského výsledku klienta
- Tisk účetních knih z ekonomického software
- Archivace
Stanovení základu daně a výpočet daňové povinnosti je prováděn na formuláři přiznání k dani z příjmu či k jiné konkrétní dani na podkladě hospodářského výsledku zjištěného z účetní závěrky či podkladů a informací předaných klientem:
- Vypracování návrhu daňového přiznání
- Zjištění daňové povinnosti klienta
- Výpočet případné zálohové povinnosti klienta
- Sestavení platebního přehledu pro finanční úřad a správu sociálního zabezpečení a zdravotního pojištění (kolik, kdy, kam)
- Předložení návrhu daňového přiznání
- Předložení návrhu přehledu pro správu sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovnu
- Přiznání k dani z příjmu právnických osob
- Přiznání k dani z příjmu fyzických osob
- Přiznání k dani z přidané hodnoty
- Přiznání k dani silniční
- Přiznání k dani z nemovitých věcí
- Přiznání k dani z nabytí nemovitých věcí
- Přehled o příjmech a výdajích OSVČ pro správu sociálního zabezpečení
- Přehled o příjmech a výdajích ze samostatné výdělečné činnosti a úhrnu záloh na pojistné pro zdravotní pojišťovnu
- a další
Jedná se o odborné konzultace a zodpovídání dotazů z oblasti účetního a daňového práva a dalších zákonných norem týkajících se konkrétní daňové, ekonomické a hospodářské situace klienta.
V neposlední řadě tato služba zahrnuje vypracování metodických pokynů, postupů, procedur a interních směrnic, jež jsou vyžadovány pro naplnění zásady věrného a poctivého zobrazení skutečností, objektivity účetních informací a konzistentnosti účetních metod.
Služba je poskytována všem stálým klientům, rovněž je nabízena jako jednorázové poradenství.
Pro potřeby zákazníka je zajišťována osobní přítomnost a komunikace s pracovníky institucí finančních a daňových orgánů, úřadů správ sociálního a zdravotního pojištění a dalších státních a obchodních institucí při zajišťování jednotlivých úkonů spočívajících zejména v podávání:
- Přihlášek
- Odhlášek
- ELDP
- Podání
- Hlášení
- Návrhů
- Vysvětlení
- Potvrzení
- Přehledů
- Daňových přiznání
- Opravných opatření
- Účastí při kontrole
- a dalších řízení
- Výpočet
mezd pro každého zaměstnance na základě docházky a dalších podkladů od
klienta v souladu s platnou legislativou
- Výpočet náhrad mzdy za nemoc
- Výpočet
mezd a příslušných odvodů dle legislativních předpisů domovské země občanů
ze zemí Evropské unie
- Tisk
mzdových lístků pro zaměstnance
- Vypracování
přehledů pro správu sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovny
- Příprava
bankovního příkazu k úhradě, zejména pak mezd každého zaměstnance,
odvodů pojistného na sociální zabezpečení, odvodů zdravotního pojištění,
daně z příjmu ze závislé činnosti a funkčních požitků, daně z příjmu
vybírané zvláštní sazbou daně z příjmu (tzv. srážková daň) a zákonného
pojištění zaměstnavatele za škody způsobené zaměstnancům při pracovních
úrazech a nemocech z povolání
- Vypracování
výstupních mzdových dokumentů nutných ke kompletaci měsíční mzdové agendy
a pro finanční účetnictví
- Rekapitulace
mezd za firmu a jednotlivá střediska
- Rekapitulace
odvodu zákonného pojištění zaměstnavatele za škody způsobené zaměstnancům
při pracovních úrazech a nemocech z povolání – Kooperativa
- Statistické
výkazy pro Český statistický úřad
- Další
výstupy dle přání klienta
- Výpočet
a vedení evidence daně z příjmu agenturních zaměstnanců ze zahraničí
v souladu s požadavky § 6, odstavce 2 zákona číslo 586/1962 Sb.,
o daních z příjmu
- Roční
zúčtování daně z příjmu ze závislé činnosti a funkčních požitků pro
zaměstnance, kteří podepsali prohlášení poplatníka daně z příjmu ze závislé
činnosti a funkčních požitků, požádali o tento výpočet a nemají povinnost
podat přiznání k dani z příjmu fyzických osob
- Potvrzení
o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti a funkčních požitků za zdaňovací
období/část zdaňovacího období pro zaměstnance, kteří nepožádali o výpočet
ročního zúčtování daně z příjmu ze závislé činnosti a funkčních požitků
a podávají přiznání k dani z příjmu fyzických osob
- Vyúčtování
daně z příjmu fyzických osob ze závislé činnosti a funkčních požitků
za zdaňovací období – za firmu
- Vyúčtování
daně vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně z příjmu fyzických
osob za zdaňovací období (tzv. srážková daň) – za firmu
- Roční
výkaz pro finanční úřad – Počet zaměstnanců k 1. prosinci uplynulého
zdaňovacího roku
- Vypracování
Evidenčního listu důchodového pojištění pro každého zaměstnance ve trojím
vyhotovení - pro zaměstnance, pro správu sociálního zabezpečení a pro
firemní agendu
- Roční
výpočet odvodu povinného podílu zaměstnávání osob se zdravotním postižením
pro úřad práce u zaměstnavatelů zaměstnávajících více než 25 zaměstnanců
v pracovním poměru – Oznámení na úřad práce
- Kompletace
ročních mzdových listů všech zaměstnanců zaměstnaných v pracovním
poměru u zaměstnavatele v uplynulém kalendářním roce
- Další související agenda
- Registrace zaměstnavatele na správu sociálního zabezpečení
- Obstarání elektronického spojení se správou sociálního
zabezpečení
- Registrace zaměstnavatele na příslušné zdravotní pojišťovny
- Registrace zaměstnavatele k zákonnému pojištění
zaměstnavatele za škody způsobené zaměstnancům při pracovních úrazech
a nemocech z povolání
- Stanovení sazby zákonného pojištění zaměstnavatele
za škody způsobené zaměstnancům při pracovních úrazech a nemocech z povolání
- Zavedení klienta do databáze
- Provedení případných změn v registračních údajích
zaměstnavatele
- Zastupování klienta před státními institucemi
- Osobní
dotazník zaměstnance
- Kopie
průkazu zdravotní pojišťovny
- Souhlas
zaměstnance se zpracováním osobních údajů s ohledem na zákon číslo
101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve
znění pozdějších předpisů
- Pracovní
smlouva
- Dodatky
k pracovní smlouvě
- Prohlášení
poplatníka daně z příjmu ze závislé činnosti a funkčních požitků
(tzv. růžové prohlášení)
- Doklady
vypovídající o pracovních/nepracovních/studijních a dalších aktivitách
zaměstnance za období předcházejících 365 dní před uzavřením pracovního
poměru s klientem
- Kopie
přihlášky na pojistné na sociální zabezpečení
- Kopie
přihlášky ke zdravotnímu pojištění
- Kopie
hlášení nástupu občana Evropské Unie do zaměstnání pro úřad práce
- Evidence
dokladů vztahujících se k zaměstnávání občanů ze států Evropské unie a
třetích zemí
- Zavedení
zaměstnanců do databáze
- Kopie
odhlášky z pojistného na sociální zabezpečení
- Kopie
odhlášky ze zdravotního pojištění
- Kopie
hlášení ukončení zaměstnání občana Evropské unie pro úřad práce
- Potvrzení
o zaměstnání, tzv. zápočtový list
- Evidenční
list důchodového pojištění (ELDP) za jednotlivé kalendářní roky
- Vypracování
pracovní smlouvy zaměstnance
- Shromáždění
příslušných dokladů potřebných pro vedení personální agendy s ohledem
na konkrétní situaci každého zaměstnance – viz. vedení osobní složky zaměstnance
- Přihlášení
zaměstnance na pojistné na sociální zabezpečení
- Přihlášení
zaměstnance na zdravotní pojištění
- Hlášení
nástupu občana Evropské unie do zaměstnání pro úřad práce
- Vypracování
dodatků k pracovní smlouvě
- Provedení
oznámení na státní instituce v případě změn v osobních údajích
zaměstnance (změna stavu, jména, bydliště, atd.)
- Povinná
hlášení pro zdravotní pojišťovny
- Hlášení
zaměstnání občana Evropské unie pro úřad práce – prodloužení po každém
roce trvání pracovního poměru
- Archivace
osobních složek v souladu se zákonem o pojistném na sociální zabezpečení
- atd.
- Vypracování
návrhu a konečného znění výpovědi zaměstnance z pracovního poměru
- Odhlášení
zaměstnance z pojistného na sociální zabezpečení
- Odhlášení
zaměstnance ze zdravotního pojištění
- Hlášení
ukončení zaměstnání občana Evropské unie pro úřad práce
- Vystavení
evidenčního listu důchodového pojištění za část posledního zdaňovacího
období trvání pracovního poměru zaměstnance k zaměstnavateli
- Potvrzení
o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti a funkčních požitků za část
posledního zdaňovacího období trvání pracovního poměru zaměstnance k zaměstnavateli
- Vyhotovení
potvrzení o zaměstnání, tzv. zápočtový list
Ekonomický život každého subjektu je úzce spjat s mnohými rozhodnutími o dalších procesech vedoucích k neustálému hospodářskému růstu. To vyžaduje uskutečnění dílčí kroků, které musí korespondovat s platnou právní legislativou ČR. Ve spolupráci s externími právními, daňovými a auditorskými poradci je klientům nabízen odborný servis vedoucí k naplnění podnikatelských záměrů zákazníka.
Zásada zachování časově neomezené mlčenlivosti se vztahuje i na takový typ služby.
Služba zahrnuje poradenství zejména následujících oblastí:
- Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví
- Zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmu
- Zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty
- Zákon č. 16/1993 Sb., o dani silniční
- Zákon č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí
- Zákon č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků
- Zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád
- Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání
- Zákon č. 90/2012 Sb., o obchodních korporacích
- Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
- Zákon č. 340/2013 Sb., o dani z nabytí nemovitých věcí
- Zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád
- Vyhláška 500/2002 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona číslo 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, pro účetní jednotky, které jsou podnikateli účtujícími v soustavě podvojného účetnictví
- Vyhláška 504/2002 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona číslo 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, pro účetní jednotky, u kterých hlavním předmětem činnosti není podnikání, pokud účtují v soustavě podvojného účetnictví
- a další navazující vyhlášky a nařízení
- Poradenství
v oblasti pracovního a mzdového práva pro klienta a jeho zaměstnance:
- zákon
č. 262/2006 Sb., zákoník práce
- zákon
č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti
- nařízení
vlády č. 590/2006 Sb., kterým se stanoví okruh a rozsah jiných důležitých
osobních překážek v práci
- nařízení
vlády č. 595/2006 Sb., o způsobu výpočtu základní částky, která nesmí
být sražena povinnému z měsíční mzdy při výkonu rozhodnutí, a o stanovení
částky, nad kterou je mzda postižitelná srážkami bez omezení (tzv. nařízení
o nezabavitelných částkách)
- zákon
č. 586/1992 Sb., o daních z příjmu
- zákon
č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků
- zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád
- zákon
č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení
- zákon
č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní
politiku zaměstnanosti
- zákon
č. 54/1956 Sb., o nemocenském pojištění zaměstnanců
- zákon
č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění
- Vypracování
interních směrnic a procedur klienta v souladu s českým pracovním
právem a vnitřní politikou společnosti
- Vypracování
metodických pokynů k výpočtu mezd a odvodů u zaměstnanců ze zemí
Evropské unie dle legislativních předpisů domovské země
- Optimální
řešení pracovní doby
- Problematika
řešení práce přesčas a optimalizace nákladů s tím spojených
- Řešení
problémů nemocnosti a absence
- Řešení
problému fluktuace zaměstnanců
- Motivace
zaměstnanců – bonusy, kompenzace, benefitní programy
- Vedení
potřebné agendy spojené se zaměstnáváním občanů Evropské unie a občanů
ze třetích zemí
- atd.
Reporting účetních údajů je prováděn dle pokynů klienta a představuje objektivní rozbor a prezentaci informací o hospodaření společnosti klienta či detailní analýzu určených složek z účetní agendy.
Finální report či analýza jsou připravovány dle individuálních požadavků zákazníka v návaznosti na výsledné použití:
- Vnitropodnikové účely
- Státní úřady
- Banky
- Finanční instituce
- a další
- Měsíční
odhad mzdových nákladů s ohledem na jednotlivá pracovní střediska
a další specifické požadavky klienta
- Analýza
skutečných měsíčních/ročních nákladů a nákladů při 100% docházce (tzv.
perfektní mzdové náklady)
- Evidence
měsíční práce přesčas každého zaměstnance
- Analýza
ukazatelů měsíční docházky klienta za firmu jako celek a za jednotlivá
střediska
- Další
ekonomické analýzy s ohledem na přání klienta
Nabízené služby jsou poskytovány malým, středním i velkým společnostem a neziskovým organizacím ze všech odvětví služeb i výroby.
Veškeré exportní výstupy ze software, poradenství a ekonomické analýzy je možné připravit i v anglickém jazyce.
Při řešení veškeré problematiky klienta je kladen důraz na důvěrnost sdělovaných informací a respektování časově neomezené mlčenlivosti.