ETICKÝ KODEX
- Zájmy
klientů jsou stavěny před zájmy vlastní a služby jsou poskytovány tak, aby
z nich měl užitek především klient. Odborných znalostí a zkušeností je využíváno
tak, aby poskytnuté rady byly nejen objektivní a kompletní, ale též kompetentní.
- Každá
poradenská služba je poskytována na individuální bázi a musí být spojena
s vypracováním specifických doporučení, která uspokojí konkrétní požadavky
klienta.
- Podle
potřeby a zájmu jsou zaměstnanci klienta dopředu seznámeni se zásadami,
metodikou a technikami používanými při činnosti pro klientskou organizaci
tak, aby bylo docíleno efektivní spolupráce.
- Klient
je vždy objektivně informován o všech vztazích, okolnostech, záměrech nebo
zájmech, které by mohly ovlivnit jeho úsudek a nestrannost poskytovaných
služeb.
- Veškeré
získané informace o klientovi jsou udržovány v tajnosti. Rovněž je zamezováno
tomu, aby těchto informací mohly bez souhlasu klienta využívat třetí osoby.
- S
výjimkou zvláštních případů je zapotřebí, aby klient dostal ještě před zahájením
vlastní poradenské činnosti písemný návrh smlouvy, v níž budou navrženy
cíle, rozsah a podle možností i odhad honoráře nebo alespoň principy jeho
výpočtu. Všechny důležité změny týkající se povahy, rozsahu a časového průběhu
poskytovaných služeb jsou projednávány s klientem a je dbáno na to, aby
byly vzájemně písemně potvrzeny ještě před jejich provedením.
- Od
klienta je požadován honorář ve výši, která vždy odpovídá povaze i rozsahu
poskytovaných služeb a odráží i předpokládanou odpovědnost.
- S
etikou poradenské činnosti se neslučuje, aby byly přijímány provize za získání
klienta.
- Služby
dvěma nebo více navzájem si konkurujícím či znepřáteleným klientům jsou
poskytovány jedině s jejich vědomím. Je pečlivě zvažováno, zda za daných
okolností a daného vztahu mezi klienty není vhodnější své kontakty s jedním
z nich přerušit.
- Požádá-li klient o posouzení činnosti jiné poradenské organizace nebo jednotlivce,
kteří pro něj pracují, učiní to pouze s vědomím toho, koho se to týká.